HANDELSBETINGELSER


Betaling
BestPosture mottar betaling via Visa, MasterCard m.fl. og betalingen vil først bli trukket fra kontoen din når varen sendes. BestPosture mottar også betaling via bankoverføring, og i disse tilfellene sendes den angjeldende bestilling først når det foreligger en bekreftelse fra banken. 
 

Garanti og formodningsreglen
En av de viktigste forandringer i kjøpeloven er at varer kjøpt etter 1. januar 2002 nå er omfattet av en 2-årig reklamasjonsfrist. Det betyr at hvis varen går i stykker innenfor to år etter kjøpet kan man klage til butikken. Reklamasjonsfristen er absolutt, som før. Hvis varen går i stykker én dag etter de to års utløp har man ingen mulighet for å klage over varen med mindre det er gitt en garanti som er lengere enn 2 år.

En annen viktig forandring i den nye kjøpeloven er at man innenfor de første 6 måneder av den 2-årige reklamasjonsfrist opererer med en såkalt formodningsregel. Det betyr at hvis varen går i stykker i løpet av de første 6 måneder etter kjøpet går man ut fra at varen var defekt ved levering. Det betyr samtidig at innenfor de første 6 måneder er det selger som skal bevise at kunden har feilbehandlet varen. Etter den normale regelen om bevisbyrde er det forbrukeren som skal bevise at det er en mangel ved varen, men denne hovedregelen unntas i den nye kjøpeloven innenfor de første 6 måneder etter kjøpet. Les om formodningsreglen i kjøpelovens §77a stk. 3.


Henting

Varer kan hentes mandag – fredag 08:30 – 16:00 (fredag dog 15:30). Det avregnes umiddelbart, hvis ikke annet er avtalt.


Forbehold

Det tas forbehold for trykkfeil og prisjusteringer.


Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK).


Returrett

Vi gir 14 dagers full returrett og 14-dagers payback på alle varer gjeldende fra den dagen du mottar produktet. Leveringstiden regnes derfor ikke med i de 14 dagers returrett. Betingelsen for å bruke returretten er at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som ved mottagelsen. Hvis varen ikke tilbakeleveres i vesentlig samme stand blir varen skønnsmessig vurdert fra BestPosture ut fra en mulig salgsverdi. Kunden er ansvarlig for returneringen og betaler selv for frakten frem og tilbake til BestPosture.


Levering

Levering koster 61 NOK. Ordrer som et gitt før klokken 12:00 med leveringsadresse i Danmark blir brakt ut med fraktfirmaet GLS neste hverdag mellem kl. 08:00 – 16:00. Hvis du har valgt levering via en GLS PakkeShop vil pakken bli levert der og ikke til din privatadresse, og du vil få beskjed pr. SMS og/eller e-post når pakken er klar til henting. Til Norge forventer vi en leveringstid på 2-5 dager.


Informasjon om oppreisning

En klage på et produkt eller en tjeneste som er kjøpt fra oss kan sendes til Konkurranse -og Consumer Agency Senter for Complaint Resolution, Carl Jacobsen Vej 35, 2500 Valby . Du kan klage til Senter for Complaint Resolution gjennom www.forbrug.dk.

EU-kommisjonens online klage portal kan også brukes når sende inn en klage . Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU - land . Klager fremlagt her - http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved å sende inn en klage, skriv vår e-postadresse info@bestposture.com.